Facebook Pixel

Sådan behandler vi din skade

Vi forstår, at en skade kan skabe utryghed og bekymring. Derfor bestræber vi os på at gøre skadebehandlingen så gnidningsfri som muligt. Her kan du blive klogere på, hvordan vi behandler de mange skader, vi modtager fra vores kunder.

Vi modtager dagligt mange nye skadeanmeldelser vedrørende både små og store skader. De mange forskellige skader behandles individuelt og håndteres på bestemte måder afhængig af skadestypen. Nogle skader er hurtige og nemme at afklare, mens andre skader kræver dybere undersøgelse, før vi kan træffe en afgørelse. 

Sådan foregår skadebehandlingen

Vores mål er, at vores kunder og skadelidte oplever, at de bliver godt hjulpet, og at skader behandles professionelt og ensartet, så kunden hurtigt, effektivt og serviceorienteret får erstatning i henhold til policer, forsikringsbetingelser, lovgivning og praksis. Vores medarbejdere har ingen mål om afvisning af skader eller i øvrigt økonomiske interesser i ikke at dække korrekt.

Skadebehandlingen kan deles op i følgende trin:

Bekræftelse på modtagelse

Bekræftelse på modtagelse

Efter vi har modtaget din anmeldelse, sender vi dig en bekræftelse med besked om, hvornår du kan forvente at høre fra os. Når vi kommer til din sag i rækkefølgen af skadeanmeldelser, så vurderer vi, om vi har de fornødne oplysninger for at behandle din sag, eller om der er brug for yderligere oplysninger fra dig og eventuelle øvrige parter.

Sagsbehandling og vurdering

Vores erfarne skadebehandlere gennemgår din sag og vurderer, om skaden er dækket af din forsikring. I nogle tilfælde inddrager vi vores taksatorer eller eksterne samarbejdspartnere, som for eksempel håndværkere eller specialister, for at sikre en retfærdig og korrekt vurdering. Er der tale om et trafikuheld, indbrud eller lignende kan vi også være nødt til at afvente en politirapport.

Hos Storstrøm Forsikring er der altid et menneske, der træffer afgørelse i din sag. Vi benytter altså ikke automatik eller kunstig intelligens i denne sammenhæng. 

Sagsbehandling
Anmeld skade

Afgørelse af din sag

Når vi har alle nødvendige oplysninger, træffer vi en afgørelse om, hvorvidt din skade kan anerkendes eller ej. Du vil modtage en e-mail om vores afgørelse samt baggrunden for vores afgørelse.

Du kan altid ringe ind til os, hvis du er i tvivl om, hvad vi skriver, eller hvad der sker i sagen

Skaden blev anerkendt

Hvis skaden er dækket, vil vi enten udbetale erstatning eller koordinere reparation via en af vores samarbejdspartnere. Du vil modtage en detaljeret besked om, hvordan erstatningen håndteres.

Bekræftelse på modtagelse
Skaden blev afvist

Skaden blev afvist

Hvis din skade af den ene eller den anden grund ikke er dækket, giver vi dig besked om hvorfor, og hvilke muligheder du har for at klage, hvis du er uenig i afgørelsen. Vi er et fællesskab af kunder, og derfor er vi nødt til at afvise dækning, hvis der f.eks. ikke er betalt præmie for en tilvalgsdækning.

Hvorfor afviser I nogle gange en skade?

I nogle tilfælde er vi desværre nødt til at afvise en skade. Det kan der være forskellige årsager til. Oftest skyldes det:

  • Manglende dækninger på forsikringspolicen
  • Typer af skader, som er undtaget i betingelserne

I andre, mere sjældne tilfælde kan der f.eks. være tale om:

I sjældne tilfælde kan der være sager, hvor vi har mistanke om svindel. I disse tilfælde igangsætter vi en særlig proces. Læs mere om, hvad vi gør ved mistanke om svindel.

Manglende dækning

Ofte stillede spørgsmål om skadebehandling

Vi behandler skadeanmeldelser i den rækkefølge, vi modtager dem, og vi bestræber os på at give dig svar så hurtigt som muligt. 

Vi holder dig løbende opdateret om udviklingen i din sag og har fuld forståelse for, at ventetiden inden afklaring nogen gange kan føles lang. Det er dog ikke udtryk for, at der ikke er fremskridt i din sag. De fleste sager behandles inden for 10 arbejdsdage, men i mere komplekse tilfælde, hvor der skal inddrages eksterne samarbejdspartnere, kan det tage længere tid.

For at sikre en retfærdig og fagligt korrekt vurdering af din sag samarbejder vi med eksterne eksperter som taksatorer, læger, håndværkere og andre specialister. Deres vurdering er en vigtig del af vores beslutningsgrundlag.

Hvis du er uenig i vores afgørelse, kan du starte med at kontakte den skadebehandler, der har behandlet din sag. Hvis du fortsat er uenig, kan du indsende en officiel klage til vores klageansvarlige. Hvis du efter denne proces stadig ikke er tilfreds, kan du gå videre til Ankenævnet for Forsikring.

Har du flere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.

Er du i tvivl om du har de rette dækninger?

Man kan nemt komme i tvivl om man er dækket, hvis uheldet er ude – særligt, hvis det er længe siden, at man sidste har gennemgået sine forsikringer med en rådgiver. Er det også tilfældet hos dig?

Kontakt os og få en gratis gennemgang af dine forsikringer.

Bestil et opkald